Zalety gorzkiej czekolady

Zalety gorzkiej czekolady

Redakcja

2017-05-04

brak komentarzy

Czekolada, jak wiemy, zwiększa produkcję serotoniny i poprawia humor. Sprawdźcie, dlaczego dodatkowo opłaca się przestać walczyć ze słabością do kakaowej tabliczki, i dlaczego powinniśmy jeść ją po kawałku codziennie.

Po zjedzeniu słodyczy większość z nas dostaje zastrzyk dobrego nastroju i energii. Nie okazuje się to efekt placebo, a potwierdzona w licznych badaniach właściwość słodyczy. Jak wykazują naukowcy, rozbudza ona syntezę najbardziej znanego „hormonu szczęścia”, czyli serotoniny. Co dodatkowo zyskamy, jedząc czekoladę? Sami się przekonajcie:

1. Czekolada chroni przed dolegliwościami serca i garnków

Gdy w naszych żyłach płynie czekolada, świetnie się dzieje... Wydawałoby się, że jej zjedzenie to tylko chwila słabości, a jednak może to być lek na nasze problemy z krążeniem. ponieważ, primo: 63 g słodyczy tygodniowo zmniejszają ryzyko udaru u mężczyzn o 17 procent (badanie Karolinska Institutet w Szwecji), secundo: czekolada ogranicza prawdopodobieństwo zachorowania na serce o 37 procent (badanie Cambridge University), po trzecie: jedzona regularnie przeciwdziała zakrzepom, a więc zawałom serca i udarom (badanie University of California). Ba! i nawet redukuje ciśnienie krwi Oto 9 zawodów, które są najbardziej niebezpieczne dla ludzkiego zdrowia (chociaż pozornie wydają się niegroźne) - w tym zamierzenia zaleca się przyjmować codziennie kawałek słodyczy (badanie dr. Messerliego z Columbia University). Lecz nie słodyczy każde, a tylko owej z wysoką zawartością kakao, co najmniej 60-70 procent Kardioprotekcyjne właściwości słodyczy wynikają z dużej zawartości przeciwutleniaczy, przede wszystkim proantocyjanidyn, działających korzystnie na śródbłonek garnków, również zapobiegających procesom zapalnym i zakrzepowym, które prowadzą do miażdżycy.

2. Czekolada redukuje apetyt

Tak, drodzy czekoladożercy. Jeśli chcecie, aby wasza miłość do słodkiej tabliczki nie stała się prostą drogą do zaokrągleń tu i tam, wybierajcie czekoladę gorzką. Ta, wśród swoich licznych zalet, ma dodatkowo jedną – spowalnia trawienie i hamuje łaknienie. głód, jak dowiedli naukowcy z Kopenhagi, dociera do naszego mózgu po przyjęciu słodyczy z opóźnieniem, a w rezultacie i tak zjadamy przy okazji kolejnego dania średnio o 17 procent mniej kalorii. Nic tylko złamać zasady i jeść czekoladę przed przed głównym posiłkiem dnia!

3. Czekolada pobudza szare komórki do obowiązków

Szykuje wam się ważne spotkanie, na którym musicie zachować pełną koncentrację? w miejsce odpalać papierosa od papierosa albo obgryzać resztki paznokci, właściwości zdrowotne gorzkiej czekolady wyluzujcie się i zjedzcie czekoladę. Dzięki temu, że wpływa ona korzystnie na krążenie, to przynosi krótkoterminową poprawę zdolności umysłowych (badanie Uniwersytetu w Nottingham). Efekt to lepsza koncentracja, pamięć, błyskawiczne łączenie faktów. Czekolada to legalny i zdrowy narkotyk, który usprawni mózg. Ale korzystny efekt uzyskamy nie tylko na krótki moment, ponieważ wiadomo też, że regularne jej branie, to także jaśniejszy umysł w trzecim wieku i mniejsze ryzyko demencji oraz choroby Alzheimera. 

4. Czekolada to „superowoc”

Taki przydomek zyskała sobie dzięki dużej zawartość antyoksydantów. Wsparciem owej tezy okazuje się publikacja w Chemistry Central Journal dowodząca, że czekolada zawiera więcej polifenoli i flawonoli niż ekstrakty z owoców. Autorzy przypominają, że media tworzą zazwyczaj listę najzdrowszych „superfoods” lub „superfruits” (superowoce), bazując na zdolnościach przeciwutleniających danych roślin, również zawartości prozdrowotnych polifenoli. Dlatego postanowili porównać popularne „superowoce” z kakao i czekoladą, będącymi przecież produktem używania nasion kakaowca, tudzież owocu tego drzewa. - Nasiona kakaowca mogą swobodnie być nazwane „superowocami”, o czym świadczy bogaty skład i wartość odżywcza kakao oraz gorzka czekolada - wartości odżywcze ciemnej słodyczy – podsumowuje autorka dr Debra Miller.

5. Czekolada oddziałuje korzystnie na łożysko u ciężarnych 

EcoSlim opinie

Jesteś w ciąży lub ją planujesz? Jeśli dodatkowo tego nie zrobiłaś, dołącz czekoladę do swojej kuracji odchudzającej. Koniecznie. To nie tylko dawka szczególnie ważnych czasie związków, jak magnez czy żelazo, witamin A i E oraz z grupy B, jej zjadanie poprawia także oddziaływanie łożyska, wpływa pozytywnie na wzrost i rozwijanie się płodu oraz redukuje ryzyko groźnych powikłań nadciśnienia ciążowego. okazuje się jeden warunek. Czekolada musi zawierać jak najwięcej związków flawonowych, a mówiąc prościej - jak najwięcej kakao.

6. Czekolada chroni przed oparzeniami słonecznymi

w miejsce przeobrażać się w czekoladę na plaży, dobrze czekoladę regularnie zajadać. Nie dość, że dzięki niej skóra zyskuje blask (wszak ziarna kakaowca okazują się powszechnie wykorzystywane w kosmetologii), to do tego dobrze radzi sobie ze szkodliwymi promieniami UV. Dowiodło tego jedno z niemieckich analiz (przeprowadzone przez Universität Witten-Herdecke), w którym dwie grupy pań przez 12 tygodni przyjmowały kakao z wysoką lub niską zawartością flawonoli. U gorzka czekolada kalorie tych ostatnich nie zauważono żadnych zmian w skórze. Natomiast u pozostałych pań naukowcy odnotowali średnio 25 procent mniejszy rumień po opalaniu. Według ekspertów wielka zawartość flawonoli w kakao wpływa na większą gęstość i grubość komórek cery, również poprawia nawodnienie i hamuje naskórkową utratę h2o.  

7. Czekolada oddziałuje jak prebiotyk

W odróżnieniu od probiotyku czekolada nie zawiera mikroorganizmów, a substancje działające pozytywnie na jelita. Chodzi o polifenole, które wymuszają na mikroorganizmach zamieszkujących jelita dodatkową pracę i wpływają pozytywnie na modyfikacje w ich składzie. Naukowcy z Reading w Wielkiej Brytanii sugerują, że regularne zjadanie bogatej w kakao słodyczy przynosi wzrost ilości prozdrowotnych szczepów z rodzaju Bifidobacterium oraz Lactobacillus. czekolady za to nie polubiły groźne bakterie Clostridium – ich ilość po 4 tyg. analizy udało się znacznie spalić. 

można powiedzieć, że czekolada wpływa korzystnie na nasze zdrowie od stop do głów. Poprawia krążenie, pracę jelit, obniża ryzyko licznych dolegliwości, usprawnia pracę mózgu i przeciwdziała demencji. Nadal brakuje jej wam w normalnym jadłospisie? Najwyższa pora to zmienić.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

zdrowie