Tych 5 sposobów pomoże ci na obrzęki nóg w czasie ciąży

Tych 5 sposobów pomoże ci na obrzęki nóg w czasie ciąży

Redakcja

2017-06-12

brak komentarzy

Na obrzęki w ciąży skarży się dużo przyszłych mam. Spuchnięte nogi: stopy, kostki czy łydki wywołują złe samopoczucie kobiety. Nogi stają się ciężkie i opuchnięte, szczególnie w okresie letnim. poznaj sposoby na spuchnięte nogi w ciąży.

Gdy lato okazuje się gorące, nogi podczas ciąży cierpią prawdziwe katusze, zwłaszcza wieczorem, po całodziennym wysiłku. okazują się wtedy ciężkie jak kłody, spuchnięte tak, że niemal nie widać kostek, często tez poobcierane i z bolesnymi pęcherzami od niewygodnych obuwia. Ale właściwą profilaktyką możesz naprawdę dużo zdziałać. Jeśli od początku ciąży wprowadzisz w życie określone dobre nawyki, obrzęki w ciąży mogą cię w ogóle ominąć.obrzęki nóg w ciąży

Sposoby na spuchnięte nogi w ciąży

  • Unikaj długiego chodzenia i stania. Zawsze gdy posiadasz do wyboru: usiąść albo stać, wybierz siedzenie.
  • Podczas siedzenia nigdy nie zakładaj nogi na nogę! To jedna z najgorszych rzeczy, jakie możesz wykonać swoim dolnym kończynom, ponieważ taka Odciski i obrzęki stóp w ciąży – jak sobie z nimi radzić? pozycja bardzo utrudnia cyrkulację krwi.
  • Nie pozostawaj długo w jednej pozycji, nawet podczas siedzenia, ponieważ to powoduje gromadzenie się substancji w niższych partiach ciała i opuchliznę nóg. Siedząc, od momentu do momentu wykonuj nieskomplikowane ćwiczenia: zginaj i prostuj nogi, kręć kółka stopami. dodatkowo w nocy staraj się nie leżeć długo w jednej pozycji, ponieważ zwiększa to nacisk na jedną stronę ciała, a jednakowym niebezpieczeństwo obrzęków nóg. Unikaj też długiego leżenia na plecach, ponieważ w pozycji na wznak macica może ściskać żyły odprowadzające krew z nóg.
  • 2–3 razy dziennie odpoczywaj z nogami uniesionymi wzwyż. Połóż się na plecach, kładąc nogi (lekko zgięte w kolanach) o ścianę albo oparcie kanapy i pozostań tak poprzez ok. 15 minut. ta pozycja przeciwdziała sile grawitacji i sprawia, że krew nagromadzona w nogach szybko z nich odpływa.
  • Noś buty na płaskich obcasach. To nieprawda, że niski, kilkucentymetrowy obcas okazuje się zdrowy. alt2 Zgodnie zwynikami najnowszych badań długotrwałe używanie obuwia na obcasach nawet nieprzekraczających 3–4 cm może prowadzić do szkodliwych przeciążeń układu kostnego, powodując bolesne modyfikacje.
  • zabierz buty maksymalnie wygodne i przewiewne. Powinny mieć szerokie noski, które nie będą uciskały stóp. Muszą być wykonane z naturalnych tworzyw (skóra, bawełna, len). Najlepsze okazują się wygodne sandały albo buty sportowe na wyprofilowanych podeszwach.sposoby na obrzęki nóg w czasie ciąży
  • Zmieniaj buty na większe, jeśli puchną ci stopy. dobrze okazuje się mieć nawyk wkładania znaczniejszych obuwia po południu i wieczorem, gdy nogi okazują się opuchnięte i buty zaczyna cisnąć. Jeśli pracujesz zawodowo, zaleca się na powrót mieszkaniu mieć zapasową parę obuwia, w znacznym rozmiarze.
  • Noś rajstopy albo podkolanówki uciskowe (przeciwżylakowe). Może ci się wydawać, że latem to kiepski pomysł, ponieważ powinno w nich bardzo gorąco, ale noszenie takiego rodzaju elementów diety to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zapobieganie obrzękom. Na lato możesz kupić podkolanówki albo rajstopy alt3 bez palców – stopy mniej się w nich pocą.
  • Nie noś obcisłych, uciskających ciało ubrań, np. samonośnych pończoch (z wyjątkiem tych specjalnych, przeciwżylakowych), skarpetek z mocnym ściągaczem czy nawet spodni z wąskimi, bardzo obcisłymi nogawkami.
  • Latem regularnie wcieraj w nogi preparat usprawniający przepływ krwi, np. z ekstraktem z kasztanowca (RuscoVen Aboca, Venescin, Malwa). najdogodniej wykonuj to już rano, a potem powtarzaj aplikację w ciągu dnia.
  • Wieczorem zafunduj stopom relaksującą kąpiel z dodatkiem soli. Wsyp do miski 2 łyżki soli, wlej chłodną wodę i zanurz stopy na 10 minut. Może to być sól morska, mieszanka soli mineralnych czy nawet standardowa sól kuchenna. Kąpiel taka poprawia przemianę materii w komórkach, stymuluje układ krwionośny, złuszcza martwy naskórek i odbudowuje skórę.
  • Zrezygnuj z gorących kąpieli. Gdy pogoda okazuje się upalna, nikt o tej kąpieli nie marzy, ale nawet w chłodny dzień nie próbuj się rozgrzewać w ten sposób, ponieważ alt4 wysoka temperatura osłabia ; i sprzyja powstawaniu obrzęków. Poza tym u pań w ciąży może spowodować krwotok.
  • Pij 6–8 szklanek h2o dziennie. jest ona bezpiecznym środkiem oczyszczającym organizm z toksyn. przyjmowanie dużych ilości h2o zwiększa oddawanie moczu, a wraz z nim wydalany okazuje się z ludzkiego ustroju zbyt duża ilość nagromadzonych substancji (ich zachowanie to właśnie przyczyna obrzęków).
  • Jedz produkty z rutyną. Wzmacnia ona i uszczelnia naczynia włosowate oraz poprawia elastyczność ścian wszystkich ;, co zapobiega pojawianiu się obrzęków i opuchnięć. Znajdziesz ją m.in. w cebuli, pomidorach, marchewce, pomarańczach, czarnych jagodach i wiśniach.co na obrzęki nóg w ciąży
  • wypróbuj niektóre zioła. Najwięcej rutyny ma ziele gryki, zaleca się więc od momentu do momentu pić odwar z tego ziela. Możesz również pić napar z liści mniszka lekarskiego albo korzenia łopianu – obie te rośliny mają łagodne oddziaływanie moczopędne, a więc pomagają usuwać zbyt duża ilość h2o z ludzkiego ustroju.

 

Zobacz też 

EcoSlim opinioni


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

zdrowie