Te ćwiczenia pomogą Ci pozbyć się halluksów!

Te ćwiczenia pomogą Ci pozbyć się halluksów!

Redakcja

2017-06-12

brak komentarzy

Ćwiczenia korekcyjne na haluksy (czy też halluksy, halluxy lub paluch koślawy) mają na celu możliwie jak największe zmniejszenie szkód poczynionych poprzez tę deformację stóp. uznaje się, że niemal 1/2 dorosłych pań ma problemy z haluksami, rzadziej natomiast pojawiają się one u panów. Haluksy objawiają się nienaturalnym wygięciem dużego palca stopy (palucha) w kierunku pozostałych palców. Co więcej, odgięciu temu towarzyszy obolałe wybrzuszenie po zewnętrznej stronie stopy, u podstawy dużego palca. przyczyną pojawienia się haluksów okazuje się przeważnie Chcesz uniknąć halluksów? Poznaj fitness stóp! noszenie niewłaściwego obuwia: ; butów na obcasach, oraz za ciasnych, za małych, nadto wąskich. Z drugiej strony, całodzienne wędrowanie w płaskich klapkach również okazuje się niewskazane. Pojawienie się palucha koślawego może też towarzyszyć chorobom neurologicznym (np. dziecięcemu porażeniu mózgowemu) albo innym chorobom zwyrodnieniowym. ćwiczenia na halluksy

Niestety ryzyko, że kiedyś przyjdzie nam wykonywać ćwiczenia korekcyjne na haluksy okazuje się większe, jeśli pewien człowiek w rodzinie również ma paluch koślawy. Dziedziczymy niejako większą niż w pozostałej elementy populacji wiotkość alt2 tkanki łącznej czy niewłaściwy kształt powierzchni stawu śródstopno-palcowego – czynniki te zwiększają ryzyko powstania haluksów. identycznie jak tzw. stopa egipska, kiedy duży palec u nogi okazuje się dłuższy od pozostałych – choć takie ukształtowanie określa się stopą idealną, również ono zwiększa ryzyko pojawienia się haluksów.

Powstaniu haluksów sprzyja też praca (albo po prostu długie pozostawanie) w pozycji stojącej oraz nadwaga, zwłaszcza w kombinacji z niewłaściwym obuwiem.

Ćwiczenia zapobiegające haluksomjak pozbyć się halluksów

Regularne wykonywanie poniższych ćwiczeń zapobiegających haluksom pozwoli ci alt3 uniknąć ryzyka wystąpienia palucha koślawego.

1. Rozciąganie ścięgna Achillesa z ręcznikiem

Usiądź na podłodze z wyprostowanymi nogami, a później wokół śródstopia jednej z nóg przełóż ręcznik. Chwyć oba jego końce i przyciągaj je w swoją stronę – nogę poprzez cały pora trzymaj wyprostowaną. Wytrzymaj 30 sekund i wykonaj 30-sekundową przerwę. Ćwiczenie powtórz w 2 seriach po 10 powtórzeń na każdą z nóg.

2. Turlanie piłeczki golfowej

Usiądź na krześle, a później umieść pod stopą piłeczkę golfową. Turlaj ją pod łukiem alt4 stopy jak najdłużej, co najmniej poprzez 2 minuty.

3. Podnoszenie kulek stopamimetoda na halluksa

Usiądź na krześle, stopy ułóż stabilnie na podłodze, a wokół rozsyp paręnaście małych kulek. W pobliżu ustaw miskę. Palcami stóp łap kulki i umieszczaj je w misce, pamiętaj jednak, by nie rozsypywać ich nadto daleko od zasięgu stóp – chodzi o sam chwyt kulki, dzięki któremu wyćwiczysz zginacze podeszwowe, a nie o wyciąganie nogi ku kulkom. Ćwiczenie będzie zakończone po zebraniu wszystkich kulek.


 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

zdrowie