Sprawdź, jak nie przedawkować diety!

Sprawdź, jak nie przedawkować diety!

Redakcja

2017-07-03

brak komentarzy

względu szybkiego tempa życia, walki z nadwagą, czy różnego rodzaju diet licznych ludzi zażywa wit. i minerały w postaci suplementów, w szczególności są to multiwitaminy. zażywanie witamin w zalecanych dawkach z zasady nie ma negatywnych efektów. jednakże objawy przedawkowania mogą się pojawić , nawet jeśli zażywasz zalecane dawki danego leków, gdyż menu, które spożywamy również składa się z wit.. są pewne czynniki niebezpieczeństwa, które należy rozważyć decydując się na suplementację kuracji odchudzającej różnymi preparatami dostępnymi bez recepty. Niektóre substancje wchodzą ze sobą w interakcje – upośledzają lub wzmagają wchłanianie określonych witamin i minerałów.

Dieta dla kobiet
Jeśli bierzesz w tym samym czasie kilka różnych suplementów, zwróć uwagę, czy nie zawierają one tych samych składników, gdyż wtedy łatwo o przedawkowanie. mimo pozorom picie za bardzo dużych dawek witamin lub minerałów nie da lepszych efektów zdrowotnych, a może spowodować całkiem odwrotny skutek w postaci pogorszenia samopoczucia i nastroju, czy przypadłości.


Które suplementy można przedawkować?

 

Witamina B3 – Niacyna

Niacyna pomaga w procesach metabolizmu (czyli przemiany posiłków w energię), wpływa również korzystanie na skórę i system nerwowy. Niacyna także pomaga pozbywać się toksyn z ludzkiego ustroju. Niacynę można jak nie przesadzic z dieta znaleźć w mięsach i rybach jak również w orzechach i fasoli.  Zawierają ją także zboże i artykuły związki, takie jak płatki zbożowe.

objawy przedawkowania: w nadmiernej ilości może spowodować zaczerwienienia naskórka, ból brzucha,  nudności i wymioty, palpitacje serca, poważne uszkodzenie wątroby, bolesność stawów i symptomy cukrzycy. Przedawkowanie niacyny może również powodować objawy przypominające ostrą alergię.

Uwaga: mimo opiniom, które można spotkać w Internecie, znaczne dawki wit. B3 nie maskują użycia narkotyków, wykrywanego w moczu.

rekomendowana dawka: Zalecane dzienne konsumowanie (czyli 100% GDA) dla dorosłych 15-19 mg dziennie.
 

Witamina B6

Witamina B6 pomaga w metabolizmie i oddziałuje dieta przedawkowanie pozytywnie na system nerwowy oraz krew.

Witamina B6 znajduje się w mięsach, rybach i jajach, niektórych orzechach, bananach, avocado, zielonej fasoli oraz szpinaku, także w niektórych wzbogacanych płatkach zbożowych.

objawy przedawkowania: Przedawkowanie może powodować mrowienie dłoni i stop, zmęczenie, huśtawkę nastrojów/stany depresyjne, bole głowy, skurcze mięśni, utratę koordynacji i nadwyrężenia nerwów.

rekomendowana dawka: 100% GDA wit. B6 dla osoby dorosłej to 1.6-2mg dziennie.

Witamina C

Witamina C pomaga w regeneracji chrząstki i ścięgien oraz and wspomaga odporność. Witamina C znajduje się w brokułach, zielonej papryce, szpinaku i owocach cytrusowych.

Uwaga: mnóstwo tekstów klinicznych wykazało, że branie zwiększonych dieta a odchudzanie dawek wit. C nie chroni przed przeziębieniami i nie skraca ich trwania.

objawy przedawkowania: nudności, kamienie nerkowe, zwiększone przyswajanie żelaza (co może prowadzić do nadmiaru żelaza). Jeśli organizm jest przyzwyczajony do dużych ilości wit. C, nagłe przerwanie jej transportowania może skutkować szkorbutem. Organizm próbuje się dopasować do zwiększonej ilości wit. C poprzez wydalanie jej nadmiaru z moczem. Jeśli zaprzestaniesz brać witaminę C twój organizm jest nadal poprzez pewien pora wydalał takie same jej ilości z moczem, nie pozostawiając odpowiedniej ilości w organizmie.

rekomendowana dawka: 100% GDA dla dorosłych wit. C to  60 mg dziennie.

 

Zobacz też

Prodotto dimagrante efficace

Impreza Integracyjna Warszawa


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

zdrowie