Przez tych 5 nawyków jesteśmy dużo bardziej zestresowani!

Przez tych 5 nawyków jesteśmy dużo bardziej zestresowani!

Redakcja

2017-06-12

brak komentarzy

To jak się budzimy i spędzamy nasze poranki, rzutuje na nasze samopoczucie w ciągu całego dnia. Powolne wstawanie, słuchanie relaksującej muzyki, kilka minut medytacji czy rozmyślań z filiżanką aromatycznej kawy – pozwoli dobrze i spokojnie zacząć dzień pracy. Niestety dużo razy w miejsce miłego poranka, włączamy autopilota i serwujemy sobie pasmo dręczących zdarzeń. 

poniżej 10 rzeczy, których skuteczniej nie robić rano, jeżeli chcemy być więcej produktywni i szczęśliwsi.

1. SPRAWDZANIE MAILI

Pomimo tego, że niektóre maile zawierają istotne informacje dotyczące naszego życia czy pracy, nie powiniśmy sprawdzać ich natychmiast po przebudzeniu. Sprawdzanie skrzynki pocztowej na telefonie, gdy tylko otworzysz oczy, spowoduje że poczujesz się zestresowany i natychmiast pod presją czasu. Twoje uważa powędrują w kierunku rzeczy, które nie są najistotniejsze w obecnym sytuacji i odciągną Cię od teraźniejszości. Sprawdzanie wiadomości popycha umysł do podejmowania decyzji. skuteczniej odłożyć to aż do zupełnego przebudzenia.niezdrowe nawyki powodujące stres

2. PRZEGLĄDANIE FACEBOOKA

Media socialowe zajmują w 6 nawyków, przez które jesteśmy bardziej zestresowani obecnych czasach znaczną część naszego wolnego czasu. Sprawdzanie statusu znajomych lub nowości na wallu zaraz po przebudzeniu, zabiera cenny pora który możesz przeznaczyć tylko dla siebie. Niechciane, bezużyteczne wiadomości które przyswajasz, zajmują Twój umysł i uważa na bezproduktywne przetwarzanie informacji bez wpływu.  Po facebooka weź po zaprzestaniu najważniejszych zadań tego dnia – a zauważysz różnicę w produktywności.

3. PODEJMOWANIE WAŻNYCH DECYZJI

Kiedy budzisz się rano, zwykle odczuwasz się trochę przytłumiony, rozkojarzony. prawda? proces budzenia może potrwać minutę – zwykle do zjedzenia śniadania lub wypicia pierwszej kawy. Podemowanie ważnych decyzji przed zupełnym wybudzeniem i przygotowaniem mózgu do pracy – może okazać się niedobre w efektach. Jeżeli musisz podejmować decyzje wcześnie rano – musisz poczekać, aż poczujesz się w pełni przebudzony. Godzina zwłoki zaprocentuje lepszą decyzją, której nie będziesz później żałował.

4. SPRAWDZANIE STANU KONTAnawyki powodujące stres

etap finansów to jeden z największych stresorów we współczesnym świecie. Jeżeli dawka nerwów alt2 powiązana z wczesnym wstawaniem, przygotowaniem dzieci do szkoły, czy staniem w korkach okazuje się dla Ciebie niewystarczająca – sprawdź stan własnego konta. Jeżeli okazuje się tam dużo zer – to gratulacje, jesteś szczęśliwcem. Jeśli nie – to posępny humor na kilka godzin masz zapewniony.
Jeżeli naprawdę potrzebujesz sprawdzić stan konta z danego względu – zarezerwuj sobie na to trochę czasu – tak aby móc w spokoju przeanalizować sytuację i wydatki.

5. OGLĄDANIE WIADOMOŚCI

Wszyscy wiemy że mainstreemowe media nie przedstawiają świata jako pozytywnego i bezpiecznego miejsca. niemal codziennie oglądamy ludzkie tragedie, wojny, zamachy. złe informacje przyciągają naszą uwagę więcej niż te pozytywne. zamiast poświęcać pora na zbieranie informacji ze świata – porozmawiaj z członkami rodziny, sprawdź co u nich słychać. Jeśli jesteś mocno przywiązany do oglądania newsów – wykonaj to pobieżnie, resztę informacji zostaw na pora kiedy wykonasz najistotniejsze zadania w ciągu dnia.

6. ZAKUPY poprzez alt3 sieć lub WIĘKSZE TRANSAKCJE

Poranek nie okazuje się również świetnym momentem na podejmowanie wyższych decyzji zakupowych. Jeżeli masz podpisać istotną umowę, wynająć mieszkanie, kupić prezenty – wstrzymaj się z tym do momentu, aż poczujesz większy przypływ energii i pora – bez konieczności robienia tego w pośpiechu.

7. GRANIE W GRY NA TELEFONIEnawyki wywołujące stres

Kolejny pochłaniacz cennego, wolnego czasu – to wszelkiego rodzaju gry elektroniczne. Mogą stanowić ciekawą rozrywkę, gdy możemy sobie na to pozwolić np. podczas jazdy środkami komunikacji, ale gdy poświęcamy na to cenny pora poranny – rozpraszają naszą uwagę i wpływają na że jesteśmy zdenerwowani.

8. PROWADZENIE DYSKUSJI

Dyskutowanie, przedstawianie własnych poglądów, rozważanie stanowisk czy argumentowanie – niekoniecznie dobrze wychodzi przed pierwszą kawą. Wszelkiego typu rozmowy odłóż do momentu, kiedy Twój umysł się wybudzi i powinno funkcjonował na pełnych obrotach.

9. PRZESYPIANIE POBUDKI

Zazwyczaj ustawiamy alarm w budziku lub telefonie z jakiegoś względu. Zazwyczaj okazuje się to ochota zdążenia alt4 ze wszystkim bez nerwów i pośpiechu. Przesypianie alarmu przynosi, że tracimy drogocenne minuty, a to nie służy codziennej, porannej rutynie. Jeżeli zwyczajowo przestawiasz budzik na drzemkę – wystarczy, że następnym razem nastawisz go na pół h wcześniej.

10. jedzenie NIEZDROWEGO ŚNIADANIA lub JEGO niedociągnięcie

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. powinno być pożywne, zdrowe i odżywcze, aby dostarczyć mózgowi drogocenne substancje, niezbędne do jego funkcjonowania. mnóstwo ludzi nie przykłada uwagi do przygotowania śniadania, jedząc byle co w pośpiechu lub w ogóle go nie jedząc. To błąd. Niedożywiony mózg gorzej radzi sobie z rozwiązywaniem kłopotów. Nastaw budzik piętnaście minut wcześniej, przygotuj smaczne śniadanie i ciesz się każdą chwilą poranka.

Niektóre z porannych zwyczajów potrafią skutecznie obniżyć produktywność, wpłynąć negatywnie na samopoczucie w biurze i poza nią. Jeżeli macie inne pomysły czego nie powinniśmy robić po przebudzeniu – podzielcie się z nami.

 

Zobacz też 

Dr Farin


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

zdrowie