Niedobór witamin u wegetarian. Jak go pokonać?

Niedobór witamin u wegetarian. Jak go pokonać?

Redakcja

2017-05-04

brak komentarzy

Wegetarianie to ludzie, którzy ze względów etycznych albo zdrowotnych rezygnują z posiłków mięsa oraz owoców morza. dietę wegetariańska ma dużo zalet, mimo wszystko istnieją także określone jej wady. Najważniejsza z nich to olbrzymie ryzyko wystąpienia niedoboru witamin w organizmie. Osoby decydujące się na tę jadłospis oraz powiązany z nią styl życia powinny dokładnie planować swoje posiłki, aby mieć stuprocentową pewność, że dostarczają organizmowi wszystkiego, czego potrzebuje. W przeciwnym razie mogą im grozić niedobory witaminowe, które są przyczyną rozwoju wielu schorzeń.

Zalety kuracji odchudzającej wegetariańskiej

Zbilansowana oraz urozmaicona jadłospis wegetariańska ma dużo zalet. najważniejsze z nich to zmniejszone ryzyko takich schorzeń oraz dolegliwości, jak:

  • nadwaga,
  • choroba wieńcowa,
  • nadciśnienie tętnicze,
  • cukrzyca,
  • niektóre rodzaje schorzeń nowotworowych.

    EcoSlim

Wegetarianizm jest związane także z mniejszym ryzykiem zachorowań oraz zgonu ze względu schorzeń układu krążenia. Zwiększenie spożycia owoców oraz warzyw dostarcza organizmowi spore ilości błonnika, który wspomaga procesy trawienia. Stąd wegetarianie rzadziej chorują na dolegliwości układu pokarmowego, takie jak obstrukcje. Chorobom nowotworowym oraz chorobom układu krążenia zapobiegają obecne w produktach roślinnych flawonoidy, karotenoidy czy tokoferole. Zaletą kuracji odchudzającej dla wegetarian wegetarianizm a zdrowie jest także mała zawartość soli, która jest przyczyną rozwoju nadciśnienia.

Wegetarianizm a niedobory witamin

Polecani Trenerzy Personalni

Mięso jest bogatym źródłem wielu witamin oraz minerałów. Osoby decydujące się na jadłospis wegetariańską muszą szukać alternatywnych źródeł tych substancji pokarmowych. największą uwagę należy zwracać na spożywanie odpowiednich ilości białka, żelaza, wapnia, cynku, witaminy B12 oraz witaminy D. Witamina B12 spełnia w naszym organizmie dużo ważnych funkcji: bierze udział w wytwarzania czerwonych krwinek oraz jest odpowiedzialna za prawidłowe funkcjonowanie nerwów oraz mózgu. Niestety, w produktach roślinnych brak jest owej witaminy, dlatego też wegetarianizm a witamina B12 wegetarianie są szczególnie narażeni na jej niedobór.

za bardzo niski ilość witaminy B12 w organizmie stanowi zagrożenie dla zdrowia ze względu na ryzyko anemii. Anemia najniebezpieczniejsza jest dla pań w ciąży oraz karmiących piersią, gdyż może doprowadzić do zaburzenia prawidłowego rozwoju mózgu dziecka. U osób dorosłych niedobór witaminy B12 może się objawiać zmianami neurologicznymi oraz kognitywnymi oraz może doprowadzić do demencji. Źródłem witaminy B12 są nabiał oraz jajka. Osoby, które wybierają wegetarianizm jako sposób żywienia, muszą mieć na uwadze o spożywaniu ich w odpowiedniej ilości.

Organizm sam wegetarianizm a witamina D produkuje witaminę D pod wpływem promieni słonecznych. Witaminę D trzeba także w niewielkich ilościach dostarczać kuracji wegetariańskiej, zwłaszcza spożywając ryby, ale także jajka. Chcąc uniknąć niedoboru witaminy D, wegetarianie powinni starać się uwzględnić te składniki w własnej diecie albo spożywać ją w postaci leków kuracji odchudzającej. Niedobór witamin z zespołu B, w szczególności B12, więc witaminy D oraz wielu ważnych minerałów jest częstą rezultatem ubogiej kuracji odchudzającej wegetariańskiej. Rezygnując z mięsa, warto jest skonsultować się z dietetykiem, który pomoże ustalić racjonalny oraz zdrowy plan odżywiania.

Opinie o formexplode


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

zdrowie