Jak zwiększyć przyswajalność magnezu? To musisz wiedzieć!

Jak zwiększyć przyswajalność magnezu? To musisz wiedzieć!

Redakcja

2017-11-13

brak komentarzy

Jeśli coś bierze udział w kilkuset reakcjach zachodzących w tkankach ciała, a we krwi musiznajdowaniedobór  magnezu

ć w wąskich widełkach, jak wartość pH krwi, ponieważ od tego bywa zależne Twoje być, albo nie być, to zrozumiesz, że prawidłowy wynik magnezu w badaniu krwi w sumie niewiele Ci powie. Ciało powinna to przeprowadzić, czyli zabierze magnez z mięśni, spod ziemi go wytrzaśnie, oraz wynik bywa ok, ale w rzeczywistości całe populacje chorują na braki magnezu. Cierpią, chorują na dziesiątki choroby, które mogłyby zniknąć, gdyby zaaplikowano sobie magnez SIARCZAN magnezu, zwany też solą Epsom, może być bardzo pomocny przy zaparciach, ale bywa to mniej bezpieczne kopalnia magnezu, ponieważ prosto go przedawkować (oraz dostać ostrego rozwolnienia, wg dr. Sibak  przyswajalności  magnezu  rcusa z przedawkowanim magnezu bywa tak jak z przedawkowaniem wit. C, czyli rozwolnienie) jednak w formie kąpieli może świetnie pełnić swoje funkcje. Należy wcześniej jednak sprawdzić, czy nie ma nadwrażliwości , szczególnie gdy aplikujemy prysznice dzieciom. świetnie bywa zacząć od kąpieli stóp ŻEBY dobrze działały prysznice z Solą Epsom, czy oliwa magnezową (z chlorku magnezu, da się też ją robić z siarczanu magnezu, o ile nie jesteś uczulony na siarkę: w takim wypadku Last radzi uzupełnić braki molibdenu), a więc żeby działała dobrze aplikacja poprzez skórę należy regularnie wykonywać szczotkowanie ciała na sucho. ABSORPCJA magnezu poprzez dobrze oczyszczoną oraz nawilżoną (pijmyż wodę!) skórę bywa bardzo obszerniejsza. umożliwia to likwidować martwy naskórek oraz tworzyć powłokę naskórka jak pupka niemowlaka. Analizując dopuszczone do używania w suplementacji formy chemiczne związków magnezu, można wyróżnić sole nieorganiczne i łączenia organiczne. Do tych pierwszych zaliczamy: tlenek magnezu MgO, wodorotlenek magnezu Mg(OH)2, trójkrzemian magnezu Mg2Si3O8, siarczan magnezu MgSO4, chlorek magnezu MgCl2, Jak zwiększyć przyswajalność magnezu? węglan magnezu MgCO3 i zasadowy węglan magnezu (MgOH)2CO3. Formą organiczną może być: uwodniony wodorocytrynian, cytrynian, wodoroasparaginian, mleczan, czy laktoglukonian magnezu lub też, coraz więcej ostatnio popularne, chelatowe formy magnezu (kompleks z elementem białkowym – glicyną). Na polskim rynku farmaceutycznym dostępnych bywa dużo preparatów zawierających magnez. są one jednak zróżnicowane pod względem wielkości porcji, formy chemicznej, a także obecności substancji nadprogramowych. charakterystyczne porcji związków magnezu wahają się od 100 do 1000 mg w przeliczeniu na jedną porcję. Przy wyborze odpowiedniego leków należy mieć na uwadze o dwóch ważnych aspektach. po pierwsze, ważniejsza bywa nie zawartość magnezu, lecz jakość preparatu. Przy wyborze należy kierować się więc przede wszystkim jego postacią farmaceutyczną, nie a liczbą miligramów pierwiastka w tabletce/kapsułce. secundo, mniejsze porcji wywołują mniejsze niebezpieczeństwo efektu przeczyszczającego, dlatego tak ważne bywa dopasowanie porcji do zapotrzebowania. Dobór porcji preparatu powinien być jak najdokładniej dostosowany do potrzeb pacjenta. Preparaty z tlenkiem magnezu i chlorkiem magnezu najrozsądniej przetestować w przypadku nadkwasoty, gdyż będą one zobojętnione poprzez sok żołądkowy. Postać chlorku korzystna bywa w przypadku niedokwaśności – hydroliza bywa prowadziła do zakwaszenia środowiska. ###Substancje wspomagające wchłanianie magnezu W środkach farmaceutycznych wykorzystuje się także substancje, które mają w zamiarze usprawnienie wchłaniania magnezu. Zaliczyć do nich można formy wit. D: kalcyferol (D1), ergokalcyferol (D2) lub cholekalcyferol (D3). Ich oddziaływanie polega na ułatwianiu przenikania pierwiastka do komórek ciała. W przypadku przyjmowania wit. D i magnezu trzeba wystrzegać się

jednoczesnego spożycia wapnia. Jak wiadomo, witamina D  jak  przyswoić  magnez

korzystnie wpływa na wchłanianie także tego pierwiastka, co z kolei ma oddziaływanie antagonistyczne do wchłaniania magnezu. Dużą popularnością cieszy się natomiast używanie wit. B6 w postaci chlorowodorku pirydoksyny (Pyridoxini hydrochloridum) w suplementach z magnezem. Pirydoksyna maleje utratę tego pierwiastka z organizmu i powiększa alt2 jego stężenie w osoczu krwi i erytrocytach. Przeciętna zawartość owej wit. w środkach magnezowych wynosi 5 mg. ###Biodostępność magnezu Kolejnym, istotnym elementem okazują się interakcje jonu Mg2+. Należy zwrócić uwagę, co usprawnia, a co hamuje jego wchłanianie. Do owej pierwszej zespoły należą czynniki, takie jak: dostateczna porcję białek i nienasyconych tłuszczy w pożywieniu, kwaśne środowisko, wydzielanie insuliny i parathormonu, a ponadto obecność kationów sodowych. Ważna bywa także postać soli, w jakiej osiągalny kation magnezowy. Postać nieorganiczna bywa zwykle gorzej przyswajalna poprzez człowieka. jest tak dlatego że wnętrze jelita naładowane bywa dodatnio, więc – zgodnie z zasadami elektrostatyki – dodatnio naładowane kationy magnezowe okazują się odpychane od powierzchni mikrokosmków. Ze względu na to zjawisko obserwuje się zmniejszenie wchłaniania nieorganicznych związków magnezu nawet do 10-16 proc. Najwyższą biodostępnością odznacza się chelatowa postać magnezu. Związki chelatowe stanowią przykład tzw. kompleksów, czyli połączeń, w których jon centralny otoczony bywa poprzez cząsteczki organiczne (ligandy) połączone z nim wiązaniami koordynacyjnymi. Mówi się, że jon centralny bywa „zakleszczony” poprzez ligandy (z gr. chele – kleszcze, szczypce). Utworzona w taki sposób struktura charakteryzuje się odpornością na oddziaływanie czynników zewnętrznych. Wysoka stabilność wynika z korzystnych energetycznie układów przestrzennych zwykle pięcio- i sześcioczłonowych. Ze względu na przytaczane cechy związków chelatowych ich zastosowanie w suplementach zabiegu odchudzającej i lekach wydaje się uzasadnione. opłaca się podkreślić, że ta postać podania magnezu ma szereg zalet. Najważniejszą bywa wysoka zdolność do wchłonięcia chelatowanego jonu i niedobór dysocjacji trwałego kompleksu. W czasie używania tej postaci farmaceutycznej nie dochodzi ani do negatywnych interakcji, ani do wystąpienia skutków ubocznych. Istnieją także substancje minimalizujące porcję magnezu w organizmie. w szczególności znanym antagonistą jonów Mg2+ bywa wapń, który w formie kationów Ca2+ bywa konkurentem jako kation dwuwartościowy występujący obficie w produktach mlecznych. Zasadowość środowiska, obecność alt3 białek roślinnych i kwasów tłuszczowych sprawia hamowanie wchłaniania magnezu poprzez wytworzenie jego nierozpuszczalnych związków. Szczególnie ważne bywa tworzenie trudno rozpuszczalnych postaci z jonami fluorkowymi i anionami fosforanowymi, które pojawiają się obficie w napojach rodzaju cola. Długotrwałe posiadanie pochodnych ksantynowych, będących m.in. w kawie czy herbacie, przeprowadza do zwiększonego wydalania magnezu z moczem i zużywania go w procesach metabolicznych. Z dietetycznego punktu widzenia trzeba także uwzględnić błonnik pokarmowy i zdolności adsorpcyjne jonów metali na jego powierzchni. opłaca się także wspomnieć, że zawartość magnezu w roślinnych produktach konsumpcyjnych bywa wielokrotnie zmniejszona – ze względu na nadmierne używanie nawozów sztucznych, tzw. przenawożenie. każdego dnia narażeni jesteśmy także na sytuacje, które sprzyjają niedoborom magnezu. Mowa tu o szeroko pojętym stresie, którego oddziaływanie sprzyja utracie tego pierwiastka. Do czynników obniżających jego dawkę w ustroju zaliczamy także: złe nawyki żywieniowe, szybkie tempo życia, używanie diet odchudzających, palenie papierosów i nadużywanie piwa. ###jadłospis to podstawa opłaca się powtórzyć, że zapotrzebowania na magnez w jak największym nasileniu powinny zaspokajać ekologiczne źródła. O suplementacji można pomyśleć tylko, kiedy tryb życia nie pomaga na wdrożenie zbilansowanej zabiegu odchudzającej. taki ważny pierwiastek zawarty bywa m.in. w zielonych jarzynach, gorzkiej czekoladzie, kakao, orzechach laskowych, kaszy gryczanej czy płatkach owsianych. Wielbiciele kuchni azjatyckiej mogą zaopatrzyć się w rzadką przyprawę – nigari – której mniej więcej 95 proc. to chlorek magnezu. W myśl dobrze znanej zasady „dobrze zapobiegać niż leczyć” trzeba na stałe włączyć te artykuły do codziennej zabiegu odchudzającej. Żeby uniknąć trudu niedoboru magnezu, trzeba też zmniejszyć porcję wypijanej kawy.  jaki sposób utrzymać odpowiedni poziom

magnezu w organizmie? Czym kierować się przy wyborze kapsułek z magnezem?

Jak wynika z tekstów klinicznych, obniżenie poziomu tego pierwiastka w stosunku do substancje prawidłowej, zwane hipomagnezemią, dotyka ok. 60 procentach Polaków. Odsetek pacjentów z niedostatkiem bywa alt4 wyższy w grupie ludzi starszych, gdyż z wiekiem dochodzi do zwiększonej utraty magnezu – nawet do 80 procentach w porównaniu do ludzi młodych. Dlaczego tak często mówi się o deficycie magnezu? Poszukując odpowiedzi, stajemy przed następującymi po sobie pytaniami. Dlaczego magnez bywa tak ważny dla prawidłowego funkcjonowania człowieczego człowieczego ustroju? Od czego jest zależne biodostępność tego pierwiastka? Jak da się normować porcję magnezu w organizmie? ###Magnez – pierwiastek życia Mimo że zaledwie 1 procentach powszechnej puli magnezu w organizmie człowieka wypada na płyny komórkowe, pierwiastek taki bywa niezbędny do jego prawidłowego funkcjonowania. Rola magnezu polega na regulacji biochemicznej procesów komórkowych. Ważna bywa dodatkowo jego rola jako pierwiastka współtworzącego kości, mięśnie oraz tkanki miękkie. Magnez bywa aktywatorem mniej więcej 300 enzymów, które odpowiedzialne okazują się za przemianę materii białek, lipidów oraz węglowodanów. Podobnie jak potas, ma on znaczny udział w przemianach związków wysokoenergetycznych. ważne bywa także jego oddziaływanie kardioprotekcyjne oraz immunostymulujące. Dodatkowo wykazano, że magnez może hamować rozwijanie się miażdżycy oraz powstawanie zakrzepów. Z punktu widzenia żyjących w pośpiechu mieszkańców sporych aglomeracji miejskich, znaczące bywa także jego oddziaływanie relaksacyjne oraz przeciwstresowe. zaleca się dodać, że ma on też właściwości odtruwające, np. wspomaga usuwanie z człowieczego ustroju ołowiu czy kadmu. ###Źródła magnezu sprawdzonym źródłem magnezu okazują się spożywane poprzez nas spożywanie, zwłaszcza zielone jarzyny (szpinak, zielony groszek, fasola) oraz pełnoziarniste pieczywo. Jeśli kuracja dietetyczna bywa nadto uboga w taki pierwiastek (np. w przypadku ludzi pijących dużo kawy), da się zrobić użytek z kuracji odchudzającej. Wchłanianie magnezu zachodzi w jelitach (zwłaszcza w jelicie cienkim) oraz polega na dyfuzji biernej albo ułatwionej o dwuetapowym mechanizmie. W pierwszej kolejności następuje jego pobranie ze światła jelita bezpośrednio do komórek nabłonkowych, po czym, za pośrednictwem specjalnych białek transportowych trafia on do krwi. ###preparaty z magnezem


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

zdrowie