Jak wzmocnić odporność na 7sposobów!

Jak wzmocnić odporność na 7sposobów!

Redakcja

2017-05-04

brak komentarzy

dużo z Was pyta mnie o porady związane ze wzmocnieniem organizmu (naszego i naszych pociechy) przed nadejściem zimy. Tak naprawdę wzmacniamy się już od samego początku wiosny, gdy pojawiają się pierwsze „mlecze”, pokrzywa, a później nowalijki i sezonowe warzywa i owoce. Jedząc je, krok po kroku wzmacniamy się. Ale początek jesieni to najlepszy moment, by wzmocnić siebie w sposób szczególnie świadomy. Pierwsze chłody to idealny okres, aby przestawić się na inny rodzaj pożywienia i zacząć ogrzewać organizm. ważne jest, aby zrezygnować z składników chłodnych i spożywać więcej tych ciepłych i rozgrzewających (herbaty, zupy, kasze, gotowane/pieczone warzywa). To dodatkowo idealny moment, aby w sposób szczególny wzmocnić organizm poprzez zakażeniami, których trudno jest przecież uniknąć, gdy codziennie spotykamy się z wieloma osobami (pracy zawodowej, w szkole, w przedszkolu). Szczególnie narażone na infekcje są oczywiście pociechy.

Dlaczego wcale mamy osłabioną odporność? Przede wszystkim wpływ na to ma niewłaściwa jadłospis, Jak wzmocnić odporność za pomocą ziół? Rozmawiamy z ekspertką! która powoduje niedobór witamin i składników mineralnych. Długotrwałe przyjmowanie antybiotyków (które zupełnie wyjaławia i osłabia organizm), stres czy nazbyt mała zawartość snu (i nazbyt późne kładzenie się spać) to następne czynniki, które obniżają zdolności autoimmunologiczne organizmu. Jeśli dorzucimy do tego na przykład pieczenie papierosów, picie alkoholu lub przetworzone jedzenie (które zatruwa organizm) to obciążenie organizmu jest tak duże, że nie jest on w stanie skutecznie bronić się przed zakażeniami. pociech, które właśnie zaczęły przedszkole lub szkołę, oprócz nerwów, narażone są na styczność z wieloma wirusami i bakteriami, na które zaledwie wykształcą swoje przeciwciała. W tym możemy my, jako rodzice, skutecznie im pomóc.

Jak? dużo z Was pyta mnie o to, zwłaszcza w odniesieniu do pociechy. Zobaczmy więc, jak można w naturalny i skuteczny sposób wzmocnić organizm przed nadejściem zimy:

1. Zacznij dzień od ciepłego śniadania

W okresie jesiennym i zimowym w moim czterech ścianach rządzi owsianka* (na alt2 przykład pieczona, jak w TYM PRZEPISIE lub przygotowana w sposób, który opisuję TUTAJ) i kasza jaglana* (o której więcej informacji znajdziecie w TYM WPISIE). Oczywiście możesz napić się soku z cytrusów, zawierającego niezbędną w tym czasie witaminę C, ale nie zapominaj, że ma on działanie wychładzające. Możesz dodać do niego odrobinę soku z imbiru, który ma działanie ogrzewające, lub napij się potem ciepłej, rozgrzewającej herbaty.

2. Zaufaj pszczołom

Czy wiesz, że składem chemiczny miód jest bardzo zbliżony do ludzkiej krwi? Miód niesamowicie nas wzmacnia! dobrze zalać go wieczorem letnią wodą (1 łyżka miodu na 3/4 filiżanki letniej płynu), wymieszać i odstawić na całą noc. Rano dolej ciepłej płynu, wymieszaj i wypij. Pamiętaj, że woda z miodem pita na zimno powoduje, ze wagę, a ciepła powoduje wypłukiwanie z organizmu tłuszczu i tracenie wagi – tak twierdzi ajurweda. Taki miód, który rozpuszczał się w wodzie alt3 poprzez całą noc ma aż od 6 do 230 razy więcej dobrze przyswajalnych składników odżywczych i wzmacniających niż miód zjedzony tak po prostu, od razu ze słoika! Do napoju oczywiście możesz rano dodać sok wyciśnięty z cytryny.

Możesz też przygotować domowej roboty naturalny antybiotyk. Przepis na niego znajdziesz w tym artykule.

Absolutnie zadziwiające i niezastąpione zarówno we wzmacnianiu odporności oraz w kuracji zakażeń są pyłek pszczeli* (poprawnie mówi się oczywiście „pyłek kwiatowy”  ) i genialny propolis, o których obszerny artykuł napisałam TUTAJ.

3. Uwierz w czosnek

Gdy tylko zauważysz, że „coś cię łapie”, natychmiast wspomóż się czosnkiem, bo od lat wiadomo, że ma on unikalne właściwości normalnego antybiotyku. Możesz go spożywać na przykład w formie dressingu. Przepis na „Cudowną miksturę własnej Mamy” już zrobił zawrotną karierę na blogu  , znajdziecie go POD TYM LINKIEM.

4. Jedz kiszonki

Mają w sobie bogactwo składników, przede wszystkim witaminy C. Kapusta czy alt4 ogórki są świetnym dodatkiem do dań, można również pić sam sok.  Przepis na moje ulubione ogórki znajdziesz TUTAJ.

5. poznaj acerolę*

Ta wyjątkowa roślina pochodzi z Ameryki Południowej i została przypisana do zaszczytnego grona „super foods”. Dlaczego? bo ma najwyższą wśród owoców uprawnych zawartość witaminy C (1400-2500mg). oprócz niej, zawiera również prowitaminę A, ryboflawinę, tiaminę, niacynę, wapń, fosfor i żelazo i flawonoidy, które hamują rozkład witaminy C i zwiększają jej przyswajanie. Możesz ją spokojnie dawać dzieciom. Nie zapominaj jednak o naszej wspaniałej dzikiej róży*!

6. Przypomnij sobie… tran

Zawiera dużą zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych i witamin A i D, dlatego jedynie pozytywnie wpływa na pracę mózgu, ale przede wszystkim wzmacnia odporność.

7. Pokochaj imbir!

Ma cudowne właściwości rozgrzewające i oddziałuje antybakteryjnie, antywirusowo i przeciwzapalnie, dlatego koniecznie trzeba go posiadać dziś w kuchni. w tym artykule znajdziecie wszystkie informacje o imbirze, który jest jedną z moich ulubionych przypraw.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

zdrowie