Jak walczyć z wiosennym osłabieniem?

Jak walczyć z wiosennym osłabieniem?

Redakcja

2017-05-04

brak komentarzy

Maj to moment, w którym natura wystawia nas na ogromną próbę. Kończy się zima, dni stają się coraz dłuższe, a my… odczuwamy coraz większe zmęczenie. Dlaczego organizm u progu wiosny płata nam figle i co zrobić, by poczuć przypływ sił i witalności?

Dieta IIFYM

wiosenne osłabienie

W okresie przejściowym, między końcem zimy, a początkiem wiosny, blisko 60% z nas przeżywa przesilenie wiosenne. stan taki odnosi się do ogólnego przemęczenia organizmu i objawia się zwiększoną potrzebą snu, problemami z koncentracją, bólami Jak dbać o siebie w okresie przejściowym? głowy i stawów, apatią, także niższą odpornością. Winę za taki etap rzeczy ponoszą przeważnie hormony, które nie pozwalają na nam przebudzenie się z zimowego snu i radosne oddziaływanie. Co zatem robić, by poczuć się dobrze?

Wiosną, gdy chcemy razem z naturą obudzić się do życia i cieszyć się witalnością, zadbajmy o dostarczenie potrzebnych witamin, które dodadzą nam energii i sprawią, że pokochamy życie w tym niełatwym okresie.

„W” jak witalność i… witaminy!

Fitness Warszawa

Niebagatelny wpływ na to, jak się czujemy, ma odpowiednia dieta. To właśnie ona dostarcza leczenie zmęczenia witamin, które pomogą nam odzyskać witalność zaraz po zimie. witaminy wspierają wiosenny powrót do kondycji. Dzięki nim zmęczenie nie jest nam doskwierać, nawet gdy rozpoczniemy wzmożoną aktywność fizyczną.

Za pomoc w powrocie do sprawności fizycznej jest odpowiedzialna w znacznej mierze witamina E, która pomaga w ochronie komórek przed tzw. stresem oksydacyjnym. To etap zaburzonej równowagi między antyoksydantami, czyli przeciwutleniaczami, a prooksydantami, czyli utleniaczami. Witamina E rozbudza także naszą kreatywność i pozwala długo działać na sto proc.. tymczasem popularna witamina C jest potężnym zastrzykiem odporności, sposoby na brak sił której tak bardzo nam brakuje w tym szczególnym okresie. Przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego i do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia. Odpowiedni zakres wszystkich witamin gwarantuje zdrowie i witalność i sprawia, że możemy żyć „pełną parą” - prawdziwie kochać życie. 

Joga Warszawa

Kochaj zdrowie, kochaj życie!

Mówiąc o odpowiedniej kuracji, nie sposób nie wspomnieć o tym, co pijemy. Picie odpowiedniej ilości wartościowych substancji każdego dnia jest niezwykle istotne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jeśli nie przepadamy za jakimś owocem w czystej surowej postaci, bądź nie wiosenna depresja jesteśmy w stanie ruchowo zjeść kilku marchewek dziennie, albo szukamy ich w wygodnej formie by usatysfakcjonować apetyt naszego organizmu na substancje odżywcze, sięgamy po soki.

Soki owocowe i owocowo-warzywne, zawierają dużo potrzebnych do obudzenia organizmu z zimowego snu produktów odżywczych. Witamina C, beta-karoten i witaminy z zespoły B zmniejszają uczucie znużenia, pomagają się odprężyć i zwiększają witalność, a połączenie kojarzonych z latem i słońcem smaków pozwala pokochać życie i spojrzeć na budzącą się do życia naturę nowym, radosnym i pełnym entuzjazmu spojrzeniem.

 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

zdrowie