Dobry sen gwarantują te 4 zasady!

Dobry sen gwarantują te 4 zasady!

Redakcja

2017-05-04

brak komentarzy

Nie możesz się wyspać? Wstajesz prędko rano, ponieważ musisz zawieść pociechy do szkoły, wyjść na trening lub uniknąć stania w korkach. Pracujesz do późna, po pracy biegniesz na kursy dokształcające, a w mieszkania czekają dodatkowo kolejne obowiązki.

Wreszcie kładąc się do łóżka, zamiast myśleć o świetnym śnie, jesteś tak zamyślony tym, co masz do zrobienia następnego dnia, że ciężko Ci zasnąć. Regenerujący sen powinien być wtenczas Twoim priorytetem, a w ciągu dnia musi to być jedna z ważniejszych rzeczy, które opłaca się wziąć pod uwagę.

bo chyba nie chcesz pogorszyć sobie kondycji, pamięci, koncentracji oraz obniżyć wydajność pracy, nieprawdaż?

Dlaczego sen jest tak istotny?

W czasie snu Twój mózg wybiera się na dość mu potrzebny urlop od zwyczajnych zajęć. Odświeża umysł oraz pozwala na uporządkowanie przyswojonych informacji.

Naukowcy twierdzą, że dorośli śpiący 7-8 godzin dziennie żyją dłużej oraz okazują się zdrowsi niż ludzie spędzający w łóżku mniej lub więcej czasu.

niedociągnięcie właściwego snu przynosi wiele kłopotów zdrowotnych. Możesz być więcej narażony na zachorowania czy posiadać problemy z utrzymaniem odpowiedniej masy ciała, ponieważ brak snu zaburza zdolność ludzkiego ustroju do regulowania hormonów związanych z apetytem.

Nie robi to na Tobie doznania? To co powiesz Chcesz się wysypiać? Naukowcy dowiedli, że dobry sen gwarantują te 4 zasady! na zwiększone niebezpieczeństwo pojawienia się najwyższego ciśnienia krwi, objawów stanom depresyjnym, cukrzycy oraz chorób serca, gdy będziesz spać krócej niż 4 lub dłużej niż 8 godzin?

Problemy zdrowotne to nie jedyna kwestia, o której powinieneś przyswoić.

Jakość Twojego snu ma także spory wpływ na wydajność pracy. Mogą pojawić się trudności z zapamiętywaniem, uczeniem się, kreatywnością, produktywnością czy stabilnością emocjonalną.

Istnieje też znaczne prawdopodobieństwo, że poczujesz się rozdrażniony, rozkojarzony oraz sprawisz sobie problemy z wykonywaniem zwyczajnych zadań.

Co dodatkowo zaburza Twój sen?

Stres, bezsenność, bezdech senny lub zespół niespokojnych nóg mogą powodować problemy z zaśnięciem. bo o tym, że picie wieczorem kawy lub nadmiernej ilości wysokoprocentowych napojów skutecznie utrudni Ci sen chyba wiesz, nie?

Dodatkowo wysypianie się zależy też od tego, czy kładziesz się do łóżka oraz wstajesz o stałych porach, zapewnieniu sobie komfortowym warunków, na przykład odpowiedniej temp., ciemnych pomieszczeniach oraz ciszy w pokoju.

8+ sprawdzonych sposobów na korzystny sen

1. Uprawiaj sport regularnie

należy już 20-30 minut ćwiczeń fizycznych dziennie, abyś poprawił jakość swojego snu. ćwiczeń uwalniają się endorfiny, czyli hormony pomagające obniżyć pułap stresu, zmniejszyć niebezpieczeństwo pojawienia się objawów niepokoju oraz stanom depresyjnym.

W nagrodę otrzymasz przyczyny bezsenności dobre samopoczucie.

staraj się jednak ćwiczyć w h porannych oraz popołudniowych. duża aktywność fizyczna na 2-3 godziny przed snem podnosi ciśnienie oraz temperaturę ciała sprawiając, że trudniej powinno Ci zasnąć.

2. Zwiększ ekspozycję na światło dzienne

Gdy wychodzisz na świeże powietrze, Twój organizm zaczyna produkować melatoninę, hormon powodujący uczucie senności. Pokaż się słońcu co najmniej na dwie godziny, a pomoże Ci ono zasnąć w nocy.

Cały dzień w biurze przy sztucznym oświetleniu? Wyjdź z budynku w porze obiadowej lub pracuj przy oknie, jeśli to możliwe.

3. Zjedz lekkostrawną kolację

Jeśli spożyjesz spory posiłek przed snem, poczujesz trudności z zaśnięciem, ponieważ żołądek będzie trawić pokarm.

Najlepsze okazują się lekkie przekąski, zaspokajające nieposkromiony apetyt przed snem. w miejsce pikantnych oraz kwaśnych potraw, zjedz coś o niskiej zawartości cukru. Na przykład pełnoziarniste płatki, mleko lub jogurt.

4. Unikaj kofeiny oraz wysokoprocentowych napojów

należy, że wypijesz napój zawierający jedną z tych dwóch substancji przed snem, aby zagwarantować sobie problemy.

Kofeina pozostaje w Twoim organizmie nawet do 12 godzin. Alkohol z kolei, mimo że pomoże czasem zasnąć, przyczynia się do tego, że przebudzasz się w nocy. Pij więc z umiarem.

5. Obniż sposoby na bezsenność pułap stresu

To naprawdę ważne, abyś poczuł się w pełni zrelaksowany, zanim pójdziesz spać. Na początek podsumuj swój dzień, odznaczając wszelkie załatwione sprawy na liście zadań.

Uświadomienie sobie, co udało się Tobie osiągnąć to dobra okazja na uporządkowanie myśli w myślach. Przygotuj także plan na następny dzień.

Jeśli dodatkowo masz w własnej głowie jakieś dręczące Cię lub ważne myśli, zapisz je oraz wróć do nich w ciągu dnia. Przelanie ich na papier zwolni Cię z potrzeby pamiętania.

6. Ustal swój rytm snu

Zwiększysz prawdopodobieństwo uzyskania regenerującego snu, jeśli będziesz chodzić spać oraz wstawać o podobnych porach każdego dnia.

Ważna jest tutaj konsekwencja, więc utrzymuj ten nawyk też w weekendy, kiedy ochotę siedzenia późno w nocy oraz spania do południa jest największa.

7. Stwórz swój rytuał

Na przykład poczytaj powieść, posłuchaj muzyki relaksacyjnej, weź odprężającą kąpiel.

Ja przed snem robię wykonuję trening uważności, znakomicie wyciszający umysł oraz zwiększający wewnętrzną koncentrację.

8. Przygotuj dobre warunki

Używasz sypialni jako miejsca pracy lub oglądasz tam telewizję?

Wyrzuć z niej firmowe papiery oraz telewizor oraz korzystaj ze swojego łóżka wyłącznie do spania. Dla Twojego ciała oraz umysłu powinno to oznaczało, że bezsenność leczenie nadszedł czas snu. oraz trzeba spać.

Upewnij się, że łóżko, poduszki, pościel, na których śpisz, okazują się wykonane z wysokiej jakości materiałów, a w pokoju jest odpowiednia cyrkulacja powietrza.

+ prowadź dziennik snu, w którym zanotujesz wszystkie informacje, mające wpływ na zdolność do zasypiania. Zapisz, co zjadłeś, wypiłeś, jakie leki wziąłeś, jakie ćwiczenia wykonałeś, notuj zawartość godzin snu oraz określaj poranne samopoczucie. z czasem nauczysz się wykorzystywać te informacje, aby posiadać lepszy sen,

+ rób drzemki, zwiększające energię do oddziaływania. Popołudniowe drzemki mogą spowodować wzrost wydajności pracy. Jeśli masz do tego warunki, zastanów się, czy nie przyciąć komara na 15 minut.

+ uprawiaj seks, aby uwolnić do ludzkiego ustroju hormon okscytocyny oraz zasnąć dzięki niemu jak suseł.

Podsumowując

Sen odświeży Twój umysł po wyczerpującym dniu oraz zwiększy wydajność osobistą. niedociągnięcie snu może prowadzić do kłopotów zdrowotnych oraz posiadać wpływ na codzienne funkcjonowanie,

Chcąc posiadać korzystny sen musisz:

- regularnie ćwiczyć,
- wyjść na słoneczko,
- wystrzegać się przed snem kawy oraz wysokoprocentowych napojów,
- zapewnić sobie wygodne środowisko,
- wybudować swój rytuał zasypiania,
- wypracować regularny rytm snu,

powyższe strategie mocno zwiększą prawdopodobieństwo, że uzyskasz w nocy korzystny sen.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

zdrowie