Bezsenność - jak sobie z nią radzić?

Bezsenność - jak sobie z nią radzić?

Redakcja

2017-06-26

brak komentarzy

Jak walczyć z bezsennością – skuteczne sposoby na sen

Problemy z zasypianiem dopadają coraz większą liczbę ludzi. Bezsenność skutkuje nie jedynie niekorzystnymi zmianami w wyglądzie, ale przynosi również dyskomfort w pospolitym funkcjonowaniu, a w skrajnych przypadkach może nawet prowadzić do zagrażających życiu powikłań. okazuje się to już choroba cywilizacyjna, z którą borykają się nie jedynie osoby w starszym wieku, ale również ludzie zupełnie nowo-upieczeni, w tym dzieci oraz młodzież.

Jak się okazuje, tylko Najlepsze sposoby na bezsenność! co trzeci człowiek szuka pomocy w specjalistycznych poradniach zwalczania zaburzeń snu. Pozostali zazwyczaj chwytają za domowe sposoby na bezsenność, aplikując preparaty ziołowe lub różnego rodzaju preparaty nasenne, które są dostępne w aptekach bez recepty.

Skąd biorą się kłopoty ze snem?

Problemy z zasypianiem zazwyczaj pojawiają się, jako odpowiedź organizmu na trudną sytuację życiową: fizyczną, psychiczną lub społeczną. Niekiedy, ich przyczyną są schorzenia somatyczne, takie jak przynajmniej reumatyzm, bezsenność nadczynność tarczycy, cukrzyca czy nowotwór. jednak u większej partii populacji, bezsenność ma podłoże psychiczno-emocjonalne, w szczególności depresyjne i nerwicowe. Przedłużający się stres, a również wyczerpujący tryb życia skutkują tym kłopoty ze snem, a niekiedy mogą nawet przerodzić się w chorobę wrzodową żołądka czy w nadciśnienie tętnicze. Zaburzenia snu powinny zatem być dla nas znaczącą wskazówką, że z naszym organizmem jest coś niedobrego. kurację bezsenności powinno polegać jak sobie radzić z bezsennością przede wszystkim na wyeliminowaniu pierwotnej przyczyny kłopotów z zasypianiem.

Najczęstsze czynniki zaburzające efektywny sen to:

  • zbyt duża ilość pracy zawodowej oraz niezałatwione sprawy,
  • zmartwienia oraz sytuacje stresowe,
  • ciężkostrawne oraz tłuste posiłki spożywane na kolację,
  • mocna kawa, używki i alkohol,
  • schorzenia i schorzenia.

W większości przypadków, problemy ze snem kończą się wraz z ustaleniem oraz zlikwidowaniem przyczyny, np. stresującej sytuacji lub schorzenia. Jeśli jednak po wyeliminowaniu głównego czynnika powodującego bezsenność, przez kolejne trzy-cztery tygodnie nadal pojawiają się bezsenność profilaktyka trudności z zasypianiem, wtenczas należy udać się do profesjonalnej poradni zwalczania zaburzeń snu oraz skonsultować problem z lekarzem. U zdrowych ludzi mechanizm kładzenia się spać przeważnie uruchamiają wieczorne rytuały, takie jak mycie zębów, ścielenie łóżka czy gaszenie światła. jednak już po kilku nieprzespanych nocach, mechanizm ten zostaje zaburzony, a sam chory wpada w błędne koło – napięcie związane z lękiem przed kolejną nieprzespaną nocą skutecznie udaremnia próby zaśnięcia.

Dr Farin

 

Zobacz też

Dieta per dimagrire


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

zdrowie